به نقل از پایگاه خبری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، نشست دو روزه معاونان آموزشی ۱۳ دانشگاه سطح یک کشور با حضور معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه تبریز برگزار شد.


 

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، در این نشست رئیس دانشگاه تبریز ضمن خیرمقدم به شرکت کنندگان گفت: بستر و خمیرمایه دانشگاه ها و بویژه دانشگاه نسل سوم و چهارم که این روزها از آن نام برده می شود، مبحث آموزش است.

دکتر محمدرضا پورمحمدی در ادامه با تاکید بر اهمیت حوزه آموزشی در دانشگاه ها به عنوان زیربنای آموزش عالی کشور افزود: زمانی مدارک تحصیلی دانشگاه های کشور در جهان اعتبار بالایی داشت ولی با رشد بی رویه و کمی آموزش فارغ التحصیلان پاره ای از مراکز از مهارت و دانش لازم برخوردار نیستند.

وی اضافه کرد: برای رقابت با سایر دانشگاه های منطقه و جهان بایستی دوباره به افزایش کیفیت آموزش توجه ویژه کنیم البته دانشگاه های بزرگ نباید با سخت گیری هایی، خود را در خصوص پذیرش دانشجو محدود کنند.

معاون آموزشی دانشگاه تهران و دبیر اجرایی نشست معاونان آموزشی دانشگاه های سطح نیز با اشاره به دستورهای جلسه این نشست گفت: موضوع ارجاع شده از چهاردهمین اجلاس روسای دانشگاه های سطح یک با عنوان اجرای آیین نامه های اخیر معاونت آموزشی وزارت عتف و چالش های پیش رو، بویژه تمدید سنوات و چگونگی گذراندن رساله و پایان نامه ها از جمله دستور جلسه این نشست است.

دکتر سید حسین حسینی، لزوم بازنگری در آیین نامه ها و پذیرش دانشجو در دوره دکتری، جذب، ارتقا و استعداد درخشان را از دیگر موارد مطروحه در نشست عنوان کرد و افزود: لزوم بازنگری در مقررات پذیرش بدون آزمون در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری استعداد درخشان و آموزش های مجازی نیز از مواردی است که نیاز به بررسی دارد.

معاون آموزشی دانشگاه تبریز نیز در این نشست، ضمن مهم خواندن چنین نشست هایی گفت: بر اساس اولویت بندی اعلام شده، سعی می شود تا اجرای آیین نامه های وزارت عتف، لزوم بازنگری در آیین نامه های پذیرش دانشجویان دکتری و پذیرش بدون آزمون، سه اولویت این نشست بوده و موارد دیگر بر اساس اهمیت و فوریت بررسی خواهند شد.

دکتر محمدتقی اعلمی همچنین افزود: در کنار بحث های جدی بررسی موارد آموزشی، تبریز گردی و آشنایی با مفاخر و مشاهیر و مکان های تاریخی از دیگر برنامه های جنبی این نشست است.

گفتنی است اولین نشست دو روزه معاونان آموزشی دانشگاه های سطح یک کشور شامل دانشگاه های اصفهان، تبریز، تربیت مدرس، تهران، شهید بهشتی، فردوسی مشهد، با حضور معاونان آموزشی دانشگاه های شهید بهشتی، امیر کبیر، علم و صنعت، تربیت مدرس، اصفهان، فردوسی مشهد، خواجه نصیرالدین طوسی، صنعتی اصفهان، صنعتی شریف، شیراز و علامه طباطبایی به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار شد.