به گزارش پایگاه خبری دانشگاه فردوسی مشهد، پروژه‌های ساختمان سرای اساتید و مرکز توسعه فناوری‌های پیشرفته دانشگاه فردوسی مشهد با حضور دکتر غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری روز جمعه، اول دی‌ماه 1396 افتتاح شد.

 

photo 2017-12-23 09-11-08


 

دکتر غلامی در دانشگاه فردوسی مشهد، ابتدا در مزار شهدای گمنام دانشگاه حضور یافت و به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد. وزیر علوم، تحقیقات و فناوری پس‌ازآن در مرکز توسعه فناوری‌های پیشرفته حضور یافت و این مرکز را با مساحت 3 هزار مترمربع که باهدف کارآفرینی و ایجاد زیرساخت‌هایی برای تجمیع آزمایشگاه‌های دانشگاه فردوسی مشهد ایجادشده بود، افتتاح کرد. دکتر بهرامی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه در جریان این افتتاح با ارائه گزارشی از روند ایجاد این مرکز گفت: مرکز توسعه فناوری‌های پیشرفته با یک نگاه دستگاهی و باهدف تبدیل مهارت به دانش فنی در دانشگاه ایجادشده است.

 

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فردوسی مشهد همچنین از تأسیس برج فناوری در دانشگاه در آینده خبر داد و اظهار کرد: برای افتتاح این برج از خیرین کمک گرفته‌ایم و امیدواریم که با مساعدت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هر چه زودتر به مرحله بهره‌برداری برسد.

 

افتتاح سه آزمایشگاه در دانشکده‌های کشاورزی، دامپزشکی و علوم  به‌صورت هم‌زمان و  باهدف تکمیل شبکه آزمایشگاهی دانشگاه فردوسی مشهد به‌صورت ویدئو کنفرانس انجام شد.

 

801175

 

 

همچنین در ادامه، ساختمان سرای استادان دانشگاه فردوسی مشهد با 54 واحد 2 و 3 خوابِ برای استفاده اعضای هیئت‌علمی جوان با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افتتاح شد. دکتر باباخانی، معاون اداری و مالی دانشگاه فردوسی مشهد با ارائه گزارشی از روند ساخت این مجموعه و همچنین مجموعه رفاهی در استان گلستان یادآور شد: دغدغه رفاه و آسایش اعضای هیئت‌علمی در دوره جدید هیئت‌رئیسه دانشگاه در اولویت قرار گرفت و اقداماتی برای این مهم انجام‌شده است.

 

photo 2017-12-23 09-10-46

 

 

بازدید از باشگاه مفاخر و پیشکسوتان دانشگاه و آشنایی با فعالیت‌های مرکز آثار مفاخر و اسناد دانشگاه، برگزاری نشست خبری با حضور خبرنگاران رسانه‌های جمعی و همچنین برگزاری جلسه هیئت‌رئیسه دانشگاه از دیگر برنامه‌های حضور دکتر غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه فردوسی مشهد بود.

 

دکتر غلامی، وزیر علوم تحقیقات و فناوری همچنین در نشست خبری که در باشگاه مفاخر و پیشکسوتان دانشگاه برگزار شد با قدردانی از زحمات دانشگاه در توسعه دیپلماسی علمی کشور خاطرنشان کرد: دانشگاه فردوسی مشهد رتبه اول در جذب دانشجویان بین‌المللی را دارا است و این جزء افتخارات این دانشگاه است که وزارت علوم امیدوار است بتواند تسهیلات بیشتری برای این‌گونه دانشگاه‌ها فراهم کند.